keskiviikkona, lokakuuta 14, 2009

Nyt kyllä väsyttää

En tiedä, kannattaako tällaista edes kirjoittaa, mutta syysloma tekis nyt kyllä hyvää. Ja onneksi onkin enää huominen sinniteltävä töissä ja sen jälkeen koittaa neljän vapaapäivän viikonloppu. Mennään mökille pihatöihin.

Huomenna on työpäivän jälkeen tosin vielä vääntäydyttävä tv-studiolle, koska lupauduin mukaan Elämä pelissä -ohjelman päätösjakson kuvauksiin. Keväällä olin flunssainen kuvauspäivänä, joten jäin itse ohjelmasta pois, mutta nyt sinne kuulemma tarvittiin papistoa lisää paikalle. Tein onnellisuustekstinkin, jonka mukaan olen tosi onnellinen. Jos näytän turhan onnellisen näköiseltä, kun ohjelma joskus tulee ulos, voit kuitenkin muistaa tämän kirjoituksen ja tiedät, että oikeesti olin älyttömän väsynyt.

Kohtaamispaikkana Kryptassa aiheena oli Kuka käy kirkossa? - Messu ja kristityn identiteetti. Hennan omakohtainen todistuspuheenvuoro oli koskettava ja tosi. Sellaisia tarvitaan enemmänkin. Keskustelu lähti spontaanisti liikkeelle, vaikka emme pääseetkään mihinkään synteesiin. Tai ehkä lopun psalmikävely kiteytti olennaisen (Ps 66):

kuulkaa, kun minä kerron,
mitä Jumala on minulle tehnyt.